כיצד בנויה מלגזה?

מלגזה היא אחד הכלים החשובים ביותר בעבודות בנייה, שטח ושדה ואכסון

 
 
המלגזה היא כלי רכב אשר מיועד להעמסה ושינוע ציוד וסחורות ממקום למקום. מדובר בכלי חיוני הנפוץ בתעשיות השונות, בין אם זה תעשיות כבדות העושות שימוש במלגזות גדולות המסוגלות לשאת משקל רב המגיע עד לעשרות טונות וכן בתעשיות קטנות יותר כמו במפעלים ובמחסנים גדולים בהם יש צורך להעמיס ולשנע ציוד באופן שוטף. כך שהמלגזה חוסכת בכח אדם פיזי ומייעלת את העבודה באופן משמעותי.

תחום המלגזות הוא עולם ומלואו, בדומה לתעשיית הרכבים הפרטיים והמסחריים הכוללים מגוון רחב של רכבים תעשיית המלגזות כוללת מלגזות מסוגים שונים. השוני מתבטא בסוג המלגזה (מלגזה על בסיס מנוע חשמלי, ידנית, דיזל ועוד) וכן מבחינת גודל, תכונות ומראה. כמו כן, ישנם מספר יצרניות מובילות בתחום המלגזות כשבדומה לתעשיית הרכב המותגים המובילים בתעשייה נחשבים לאמינים יותר.

כיצד בנויה מלגזה?

 
מדובר במכונה המתניידת באמצעות גלגלים ומופעלת באמצעות מנוע הפועל על גז פחמימני מעובה (או גפ"מ בקיצור. בלועזית ראשי תיבות LPG). ישנם גם מנועי הפעלה של בנזין, דיזל או מנועי הפעלה חשמליים.

ניתן למצוא משקולות ברזל בצדו האחורי של הרכב על מנת לפצות על העומס המוחזק בצדו הקדמי. חשוב לציין כי אחד היתרונות של מלגזות חשמליות הוא בעצם העובדה כי הסוללה הכבדה העשויה מעופרת יכולה להחליף את המשקולת. מלפנים ממוקם מנגנון הניתן להפעלה על ידי הנהג ותפקידו הוא להרים או להוריד בצורה אנכית (על מסילה קבועה) את המשא. כמו כן, ישנו משטח אנכי חזק ויציב המונע מהמשא לנוע אחורנית שלא לצורך. ישנן מלגזות המסוגלות גם לגרום להטיית המשא ועל כן נפתחת אופציית כיוון חדשה בפניהן.

המערכת היא לרוב מערכת הידראולית, המורכבת מגליל ומתלים משולבים. הדבר חשוב ליציבות המלגזה מצדדיה וכמובן לפעולת ההנמכה או ההגבהה. לתורן עצמו, הוא החלק הקדמי אשר מרים ומוריד משא, מחוברים מוטות פלדה ואל מוטות פלדה אלו מחוברות שתי זרועות פלדה שטוחות, ועל זרועות אלו מועמס המטען. לרוב, המטען יהיה מונח על פלטת עץ אשר אותה המלגזה תרים באמצעות המנגנון שפורט כעת, ולא נרים ישירות את המשא. מבנה כיסא הנהג משתנה בין מלגזות אך לרוב מוגן על ידי מתכת חזקה.

לייעוץ והתאמת מלגזה מתאימה לצרכים שלך צור עמנו קשר כעת – 073-7841660


קורס מפעיל מלגזה